הדיון בהאג: "צו ביניים לעצירת הלחימה יפגע בישראל"

    המהדורה המרכזית No Comments on הדיון בהאג: "צו ביניים לעצירת הלחימה יפגע בישראל"

    פרופ' משה כהן אליה, מומחה למשפט חוקתי, ב'מהדורה המרכזית' על המשפט המתנהל בבית הדין הבינלאומי בהאג: "דרישה להפסיק את המלחמה תפגע בנו מאוד, כל דרישה אחרת תהיה קלה יותר ובשביל זה שלחו את השופט ברק שדעתו נחשבת גם בקרב השופטים העוינים יותר". עו"ד אבי בלום: "שליחת השופט ברק היא צעד מבורך שאפילו בן גביר לא יצא נגדו"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג: פרופ' משה כהן אליה, מומחה למשפט חוקתי, ועו"ד אבי בלום, שוחחו עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' והרחיבו על הצדיים המשפטיים ביחס למשפט המתנהל בהאג: "ההתחלה לא מלמדת על ההמשך כי מחר יהיה תורה של ישראל להציג את עמדתה בדיון. זו גם הזדמנות היסטורית לגייס את התקשורת העולמית לטובתינו ע"י סיקור המשפט", אמר פרופ' אליה.

    לדבריו: "קבינט המלחמה מנהל את המערכה בצורה נכונה. השאלה היא אם יינתן צו ביניים ואיך הוא ינוסח. דרישה להפסיק את המלחמה תפגע בנו מאוד, כל דרישה אחרת תהיה קלה יותר ובשביל זה שלחו את השופט ברק שנחשב אביר זכויות אדם ודעתו נחשבת גם בקרב השופטים העוינים יותר".

    עו"ד אבי בלום הצטרף לשיחה ואמר: "בעולם המעשה אנחנו רואים התחשבות מקסימלית בחוקי המלחמה, הכנסת סיוע וזהירות מפגיעה בחפים מפשע. הבעיה היא במה שמדברים המנהיגים מעבר לכך, כל הדיבורים המיותרים מחוללים נזק וסוף מעשה במחשבה תחילה".

    "שליחת השופט אהרן ברק הוא צעד מבורך. אפילו איתמר בן גביר לא יצא נגד זה. דווקא היועמ"שית מוכיחה שוב שהיא אינה ראויה לתפקידה כאשר היא לא הצטרפה לצוות שנשלח להאג אלא שלחה רק את המשנה"

    עוד אמר פרופ' משה כהן אליה: "בדיון מסתמכים על מסמכים שונים לצד הסרטונים שצילמו החיילים. הבעיה היא הטרמינולוגיה שלנו – בכך שאנחנו מדברים על מושגים של רצח עם. יהיה מאוד קשה להוכיח שאין צורך בצו ביניים. יצא גם צו ביניים באוקראינה אבל רוסיה הטילה ע"כ ווטו. אנחנו תלויים בחסדי ארה"ב ונצטרך לשלם על כך ביוקר. ההחלטה על צו הביניים תינתן רק בעוד חודש לפחות, וההחלטה הסופית על ההאשמה החריפה תינתן רק עוד מספר שנים".

    האזינו



    0 תגובות